Szlak megalitów (kolor żółty - 31 km)

Trasa: Paproty – Sulechowo – Niemica – Sieciemin – Przytok - Szczeglino – Wyszebórz

Początek trasy, zjazd z głównej drogi (Malechowo – Ostrowiec) w miejscowości Paproty (obok przystanku Trasa: Paproty – Sulechowo – Niemica – Sieciemin – Szczeglino – Wyszebórzautobusowego). Kierujemy się na wprost, zjeżdżając w dół 500 m.

Rozwidlenie dróg, skręcamy w lewo i dalej na wprost główną drogą gruntową do miejscowości Święcianowo. Przed Święcianowem po prawej stronie duże gospodarstwo rybackie, tuż za nim skrzyżowanie 4 dróg, skręcamy w prawo na nasyp kolejowy (znak drogowy ślepa droga). Nasypem kierujemy się do Sulechówka, po drodze przejeżdżamy przez kładkę nad rzeką Grabową.

Wyjazd na asfalt, w Sulechówku, skręcamy w prawo i kierujemy się drogą asfaltową w prawo w kierunku Sulechowa i Bartolina. Po przejechaniu 3,5 km drogą asfaltową skręcamy w drogę do Niemicy. Skrzyżowanie 200 m za Bartolinem, skręcamy w lewo do Niemicy (za skrzyżowaniem zabudowanie). Dalej, wąskim asfaltem na wprost, kierujemy się do skrzyżowania w Niemicy.

Skrzyżowanie w Niemicy (z prawej strony kościół) kierujemy się na wprost, główną drogą wiodącą przez wieś. Po przejechaniu 200 m od skrzyżowania główna droga skręca w prawo do drogi krajowej nr 6, my kierujemy się na wprost, w leśną drogę szutrową, równolegle biegnącą do drogi nr 6. 300 m dalej, od zjazdu z asfaltu, rozwidlenie dróg za dawną Leśniczówką Niemica (zabudowania po lewej stronie). Na rozwidleniu skręcamy w prawo i dalej poruszamy się drogą szutrową. Drogą tą poruszamy się do pierwszego rozwidlenia tj. miejsca gdzie w lewo odchodzi również droga szutrowa, ok. 900 m od rozwidlenia koło leśniczówki.

Rozwidlenie drogi szutrowej, skręcamy w lewo, krótki zjazd i dalej kierujemy się na wprost 900 m drogą szutrową, do miejsca gdzie nasza droga dochodzi do prostopadłej drogi gruntowej.

Skrzyżowanie z prostopadłą drogą gruntową, skręcamy w lewo (naprzeciw młodnik). Dalej kierujemy się na wprost, wzdłuż młodnika po prawej stronie do najbliższego skrzyżowania, skręcamy w prawo. Teraz kierujemy się na wprost główną drogą ok. 1,5 km. Droga przygotowana jest do remontu, po lewej stronie drogi wbite są słupki, co 100 m z oznaczeniem hektometrów.

Parking przy wieży p-poż, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Dalej po 400 m z lewej strony odchodzi droga, my kierujemy się na wprost (po prawej widać torfowiska). Mijamy torfowiska i po 300 m skręcamy w prawo. Teraz poruszamy się na wprost, główną drogą gruntową 800 m do skraju lasu. Droga ta jest wyraźna, często uczęszczana przez miejscową ludność, 200 m przed skrajem lasu po prawej stronie jest uprawa, droga główna lekko skręca w prawo, wzdłuż uprawy i następnie po 100 m w lewo, wprost do pól. Od skraju lasu do najbliższego skrzyżowania 300 m, tam skręcamy w prawo i dalej na wprost do skrzyżowania z drogą asfaltową w miejscowości Sieciemin.

Sieciemin, wyjazd na asfalt, skręcamy w lewo i dalej droga asfaltową do kościoła (od tego punktu wspólny przebieg dwóch szlaków).

Rozwidlenie dróg asfaltowych przed kościołem, skręcamy w lewo i dalej na wprost drogą asfaltową. Koniec asfaltu. (z lewej strony zabudowania) dalej kierujemy się na wprost do najbliższego rozwidlenia  dróg, skręcamy w prawo (tak jak czarny szlak). W lewo odchodzi czerwony szlak, obok wiaty. Dalej kierujemy się na wprost, główna drogą przeciwpożarową, aż do prostopadłego skrzyżowania z drogą asfaltową (po drodze 150 m przed wyjazdem na asfalt czarny szlak odchodzi w prawo).

Wyjazd na asfalt, skręcamy w prawo do miejscowości Przytok. Po 100 m droga asfaltowa skręca w prawo (zakręt 90 stopni), my skręcamy w lewo w drogę gruntową (po lewej stronie tablica – szlaki rowerowe w gminie Sianów) i zaraz w prawo. Teraz kierujemy się na wprost, główną drogą ok. 3,5 km do Szczeglina. Po drodze szlak przecinają szlaki zielony i niebieski. Od skrzyżowania, gdzie szlak zielony odchodzi w lewo droga wiedzie przy uprawie. Na końcu uprawy główna droga (szlak) skręca w prawo i dalej na wprost aż do miejsca gdzie wejdzie z prawej strony niebieski szlak i dalej wspólny bieg.

Szczeglino Nowe, rozwidlenie dróg, szlak niebieski skręca w lewo, my kierujemy się na wprost do Szczeglina. Skrzyżowanie ze szlakiem zielonym (wcześniej po lewej stronie cmentarz), dalej wspólny przebieg dwóch szlaków. Po 200 m wyjazd na asfalt i skręt w lewo, dalej drogą asfaltową. Przed ostatnim zabudowaniem (po prawej stronie) w miejscowości Szczeglino oba szlaki skręcają w prawo i dalej główną drogą 2 km, początkowo droga biegnie wśród pól, po czym szlaki wspólnie biegną drogami leśnymi.

Skrzyżowanie z drogą utwardzoną szlaką, w lewo odchodzi szlak zielony, my kierujemy się na wprost, po prawej stronie mamy grunty rolne. Po 300 m mijamy z lewej strony zagrodę i wjeżdżamy na most na rzece Unieść. Dalej na wprost, główną drogą 700 m do skraju lasu i dalej 1,5 km do skrzyżowania prostopadle biegnącą drogą utwardzona płytami betonowymi. Wyjazd na drogę z płyt, skręcamy w lewo, 900 m i docieramy do Wyszeborza. Koniec szlaku na skrzyżowaniu dróg (szlaków).