Szlak Kamieni Granicznych (kolor zielony - 12 km)

Trasa: Koszalin (Dzierżęcino) (autobus MZK nr 2) - jez, Policko - Manowo (PKS) - Bonin

Zielony szlak długości 12 km zaczyna się w Dzierżęcinie i wiedzie miejscami nieprzejezdną dla rowerów Równiną Białogardzką, wokół Jeziora Lubiatowskiego do Bonina.

Wędrówkę rozpoczynamy w Dzierżęcinie, na przystanku autobusowym podmiejskiej linii 2. Z przystanku idziemy szosą w kierunku Lubiatowa, za domem nr 9 skręcamy w lewo.

Za paśnikiem, który mijamy, skręcamy w lewo i idziemy ścieżką pod górę. Następnie na przełaj, ale zgodnie ze znakami schodzimy do niewielkiej kotliny z bagienkiem. Wędrujemy ścieżką wzdłuż bagna aż do jego południowo-wschodniego skraju. Tu stromą ścieżką w górę dochodzimy do drogi leśnej i tu skręcamy w lewo. Wchodzimy na kolejny pagórek, gdzie skręcamy w prawo. Wychodzimy na skraj lasu i 500 metrów dalej skręcamy w lewo, kierując się zarośniętą leśną ścieżką ku skrzyżowaniu z drogą Maszkowo - Lubiatowo. Przecinamy drogę na przełaj, tak jak pokazują znaki, dochodzimy do głazu granicznego nr 1 na zboczu niewielkiego wzniesienia. Schodzimy ze wzniesienia, a następnie wchodzimy na kolejne. Dalej droga prowadzi skrajem niewielkiego bagna. Tu znajdzie się głaz graniczny nr 3; 50 metrów dalej dochodzimy do drogi, w którą skręcamy w prawo, a następnie w lewo, na skraj młodnika.

Na następnym skrzyżowaniu przecinamy drogę i podążamy na przełaj zgodnie ze znakami. Pokonujemy małe bagienko i dochodzimy do skrzyżowania pięciu dróg. Podążamy dalej prosto, następnie dobiegającą z prawej strony drogą leśną wychodzimy na skrzyżowanie drogi leśnej z Lubiatowa do Policka. Tu skręcamy w prawo. Szlak biegnie dalej brzegiem jez. Lubiatowskiego, następnie skręca w prawo. Dochodzimy do drogi Lubiatowo - Wyszebórz i skręcamy w lewo. Przez łąki, docieramy do zagajnika. I tam przechodzimy przez mostek na rzece Wyszewce.

Tu szlak zielony łączy się z czerwonym i prowadzi na łąki pod Manowem. Znaki czerwone odchodzą w lewo, zielony zaś prowadzi przez most na kanale Dzierżęcinki do północnego skraju wsi Manowo. Przed zabudowaniami skręcamy w prawo i idziemy, mając po prawej stronie las, a po lewej pola bonińskiego Instytutu Ziemniaka. Po ok. 1500 metrach docieramy do Bonina, wiodąc w pobliżu niewielkiego kościółka i po przejściu przez dawny park pałacowy kończymy blisko przystanku autobusowego.