Szlak Rezerwatów (kolor niebieski - 74 km)

Zasięg jej światła blaskowego wynosi 15 Mm. Na trasie rozsuwany most wybudowany w 1988 z żelaza i betonu na miejscu dawnego mostu zwodzonego.

Przy skrzyżowaniu z ul. Słowiańską przystanek PKS i prywatnych busów (połączenia z centrum Darłowa). Tutaj z prawej dochodzą znaki czerwone (Szlak Nadmorski). Do centrum miasta oba szlaki biegną razem. Szlak prowadzi cały czas prosto przez centrum miasta i opuszcza je w kierunku południowym drogą na Sławno.

Na szlaku występuje wiele atrakcji przyrodniczych, szczególnie na odcinku Sławno - Polanów.

Szlak przechodzi obok rezerwatów przyrody: Janiewickie Bagno, Wieleń i na rzece Grabowej. Występują też liczne pomniki przyrody.

W północnej części szlak prowadzi przez Równinę Słupską wzdłuż dolin rzecznych Wieprzy, Rakówki i Grabowej. W końcowej części przebiega przez wzgórza Wysoczyzny Polanowskiej. Szlak w większej części jest dostępny rowerem.

Trudności mogą wystąpić na odcinku Kowalewice - Stary Kraków i Stary Kraków - Radosław oraz Ugacie - Janiewice, a także ze względu na strome podjazdy i zjazdy przed samym Polanowem (tu możliwość objazdu drogą Wielin - Polanów).